Mia éa Paul története folytatódik II.


Paul


Tom, értsd meg, hogy nem megyek vissza! – magyaráztam egyre hangosabban a telefonban. Idegesített, hogy képtelenek felfogni, hogy az életemnek az a része már a múlt. Lezártam és pont. Már annyiszor megfogadtam magamnak, hogy nem veszem fel azt a rohadt telefont, ha ő hív, de amikor napokon keresztül vagy százszor hívogatnak, már nem tehettem mást. Nem akartam számot cserélni, mert mindenki ezt ismerte, bár az ő számának tiltása egyre jobban vonzott. Végül is, azzal sem értem volna el semmit. Tom, ha igazán akarná, hogy visszamenjek, személyesen jött volna értem. De nem tette. Ezt a hívást is biztosan Jack erőltette rá. Az istálló főnök, aki a fejemhez vágta, hogy tartozom neki, mert ő tett azzá, aki vagyok, amikor közöltem vele, hogy vége. Minden szava igaz volt. Ő rángatott ki a szarból, mert rájött, hogy tehetségem van a vezetéshez és ezt ki is használta. Tulajdonképpen egymást tettük azzá, akik lettünk, de vele ellentétben engem ez egy cseppet sem érdekelt. Eljöttem ide, ebbe az isten háta mögötti kis városkába, ahol a kutya nem ismert. Jó érzés volt végre úgy kimenni az utcára, hogy nem állítottak meg lépten-nyomon a rajongók, vagy a média. Nem akartam többé azt az életet. Jó volt nekem így. Sokkal jobb. Főleg, mióta az a csaj besétált a szerelőműhelybe. Nem gondoltam, hogy egy vidéki kisvárosban is ilyen könnyű lesz felszednem egy pipit. Ráadásul nem is akármilyent. „Jól kiéheztették ezt a kis vadmacskát!” gondolataim visszatértek az előző éjszakához. Elég volt csak rá gondolnom és máris szűk volt az alsóm.
Hahó, Paul! Figyelsz te rám egyáltalán? – emelte fel a hangját Tom. Ami igaz, az igaz. Az a kis vörös alaposan belekúszott a gondolataimba. Megköszörültem a torkom, mielőtt válaszoltam volna.
Hát persze haver!
Egy szavamat sem hallottad, különben már dühöngenél! – adta a tudtomra – Csak nem egy tyúk van a dologban?
Utóbbi kérdését teljesen figyelmen kívül hagyva, rögtön rárontottam.
Mit mondtál? Hogy dühöngenék? És mi okom lenne rá? – kérdeztem ingerülten. Valahogy sejtettem, mit fog mondani.
Azt, hogy Jack hamarosan ott lesz nálad, mert úgy gondolta, személyesen jobb belátásra tud bírni! Paul, haver, hidd el, hogy nagy szükségünk lenne rád. Jack nem talált senkit, aki csak fele olyan jó lenne, mint te. Az autó jól muzsikál, de nélküled nem tudjuk tökélyre fejleszteni.
Tom, én már lezártam az életemnek azt a részét. Véglegesen.
Akkor legalább tesztpilótának gyere vissza!
Nem! Hiába könyörögtök, hát nem érted? Ha az atyaúristen jön ide térden csúszva, én akkor sem megyek vissza! Örülök, hogy hívtál Tom, de kérlek, legközelebb csak akkor telefonálj, ha egy sörre akarsz meghívni. – közöltem vele és bontottam a vonalat. Nem köszöntem el. Ahhoz túlságosan felkaptam a vizet. Telefonomat a kezemben szorongatva fel-alá kezdtem járkálni a szobában. Nem akartam elhinni, hogy még több, mint egy év távlatában is képtelenek felfogni, hogy vége. Amióta idejöttem Fort Collinsba, nyugodt életem van. Nem mondom, hogy nem hiányzik, mert akkor hazudnék. A versenyzés volt az életem. Ma is gyakran megesik, amikor behunyom a szemem, mintha újra ott lennék a pályán. A csapat volt a családom. De nem bírtam tovább ott maradni.
Abbahagytam a járkálást és ledőltem az ágyra. Behunytam a szemem. Talán épp elaludhattam, mert a csengő hangjára riadtam fel. Úgy pattantam ki az ágyból, mint egy keljfeljancsi. Hirtelen azt sem tudtam, hol vagyok. Fiú vagyok-e vagy lány. Körbejárattam a tekintetem a helyiségen és vettem egy mély levegőt, hogy megnyugtassam felgyorsult szívverésem. Lassan vánszorogtam csak az ajtóhoz, mert tudtam mi vár rám, ha kinyitom. Megfogtam a kilincset és egy nagy sóhaj kíséretében kitártam az ajtót Jack Harrison előtt.
Belépett a lakásba és köntörfalazás nélkül közölte:
Vissza kell jönnöd Paul! Csak mondd meg mennyit kérsz és megkapod, de a csapatnak szüksége van rád. Hiába jók a mérnökök, a legjobbak, de kell valaki, aki képes vezetni azt, amit alkottak. Te képes vagy rá. Te vagy az egyedüli, akivel a srácok tudnak együtt dolgozni, Paul. Ez a csapat a családod – az orrom elé tolt egy fényképet, amin együtt ünnepeltük, hogy a mi kis csapatunk képes volt maga mögé utasítani a Mercedes és a Ferrari csapatait és remek versenyzéssel megnyertük az utolsó nagydíjat. 2016 a mi évünk volt, ehhez kétség sem fért. Minden összeállt. Egy kis csapat voltunk az első évünket töltöttük a Forma 1-ben. Az év legnagyobb meglepetéseként beszélt rólunk a sajtó. A mérnökök olyan autót alkottak, amit élmény volt vezetni. Én pedig élveztem minden egyes pillanatát – Hallod Paul? – térített magamhoz újra, Jack hangja. –A srácok mind visszavárnak! Nem kezdhetjük el ezt az évet nélküled.
Megvontam a vállam és hátat fordítottam Jacknek. Elővettem két üveg sört a hűtőből, majd megfordultam és nekinyújtottam az egyiket.
Jack, ha csak ezért jöttél, akkor el kell, hogy keserítselek. Nem tudom, mi az, ami nem világos? Nem.. megyek.. vissza. – hangsúlyoztam egyenként a szavakat. Jack becsukta az éppen szóra nyíló száját és helyet foglalt az egyik kopott fotelben. Felhajtotta a sört, majd körbe járatta a tekintetét a helyiségen. A ház nem volt egy ötcsillagos hotel, de nekem pont megfelelt. Nem volt vészes a bérleti díj és a szerelőműhely is itt volt a közelben.
Gyere velem Austinba, kérlek! Ez itt – mutatott körbe a helyiségen – nem a te világod.
Nem Jack. Tudod nagyon jól, hogy ez az én világom. Csak egy utcagyerek voltam, amikor felszedtél.
Nem felejtem el azt a napot hidd el. Azelőtt még soha senki nem lopta el a kocsimat – mosolyodott el az emlékre, ami engem is arra késztetett. Leültem a Jackkel szemközti fotelbe és folytattam
Soha nem volt olyan könnyű kocsit lopnom, mint a tiédet, benne hagytad a kulcsot.
Igen, mert csak három lépéssel mentem arrébb parkolójegyet venni.
Én pedig azt a pillanatot használtam ki! – nevettem el magam. Életem legdrágább kocsija volt, amit sikerült ellopnom. Az autósüldözés, ami utána következett, hihetetlen volt. Akkor szerettem bele a száguldozásba.
Csak tizenhat éves voltál, még kölyök, mégis úgy vezetted végig a kocsit a belvároson, sorban lerázva a zsarukat, hogy már akkor eldöntöttem, kellesz nekem. – Jack újabb kortyot ivott a sörből és elkomorult az arca. – Tudod, hogy nem a te hibád volt, ugye?
Nem akarok erről beszélni, Jack!
Rendben. Megértettem. – felállt és ledobott elém egy névjegykártyát – Ha esetleg elfelejtetted volna az elérhetőségem. – kezet ráztunk és Jack elindult kifelé. Az ajtóból azonban még visszafordult. – Paul! Ne okozz csalódást neki! – motyogta alig hallhatóan, majd kilépett az ajtón.
Fújtatva siettem be a fürdőszobába, hogy hideg vízzel megmossam az arcom, de az kevés volt ahhoz, hogy lehűtsem magam. Jacknek hála, az emlékek újra kezdtek feltörni. Mindaz, amit másfél év alatt olyan nehezen sikerült száműznöm az agyam egy távoli részébe, most újra a felszínre került. Felkaptam a motorom kulcsait és kiviharzottam a garázsba. Leszedtem a ráterített ponyvát, ráültem majd felbőgettem a Yamaha motorját. Ez a hang, zene volt füleimnek. Fejembe nyomtam a bukósisakot, kikanyarodtam az utcánkból és elhagytam a várost, majd átadtam magam a száguldás utánozhatatlan, felszabadító érzésének.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Féktelen szerelem, részlet Kedves Olvasóm! Az elmúlt időszak meglehetősen zűrös és sűrű volt számomra, ezért nem történt blogfriss...