J. K. Smith: Ismert ismeretlen


J. K. Smith második regényét olvastam


                            

Fülszöveg:                                                      


"Albertfi ​Lívia élete tökéletesnek tűnik. Fiatal kora ellenére egy jól menő étterem tulajdonosa, látszólag mindene megvan: szerető család, egy férfi, akivel éjjelente megosztja az ágyát, nagyszerű alkalmazottak, akik olyanok számára, mintha a második családja lennének. De egyik napról a másikra minden összeomlani látszik körülötte. Líviát megcsalják, szülei házasságában több évtizedes titok bukkan a felszínre, nővére és gyerekei élete pedig veszélybe kerül. Egyetlen dolog tartja a felszínen a lányt, a mások által furcsának talált megrögzöttsége, a sportfüggőség. Beragadt élethelyzetéből egy Ausztrália melletti varázslatos kis szigetre szóló meglepetésút zökkenti ki, ahol egy váratlan találkozás gyökeresen megváltoztatja az életét.
Thomas Kallio híres színész. Nők ezrei rajonganak érte, az egész világon ismerik. Mennyasszonya egy gyönyörű, fiatal modell, a férfi mégis másra vágyik. Egy hirtelen döntés és egy merénylet miatti kényszerpihenő hatására az ő élete is fenekestül felfordul.
Ez a két ember a legnagyobb zűrzavar közepette talál egymásra, majd váratlanul elveszítik egymást, és még csak nem is sejtik, milyen láthatatlan szálak kötik őket össze.
A sors útjai kifürkészhetetlenek, de vajon az ő esetükben kegyes lesz a sors? Viszontlátják még egymást az életben? Összeegyeztethető egy amerikai filmszínész és egy magyar étteremtulajdonos lány hétköznapjai? A szerelem minden akadályt legyőz?
J. K. Smith, a Szerelem hirdetésre című nagysikerű könyv szerzője második regényében ezekre a kérdésekre keresi a választ, a tőle megszokott humorral és szerethető karakterekkel."

Kiadó: Álomgyár Kiadó
Megjelenés éve: 2018
Terjedelem: 384 oldal
Kapható e-bookban is!

Véleményem a könyvről:

Türelmetlenül vártam már, hogy végre a kezembe vehessem és olvashassam J. K. Smith második regényét, mert az elsővel teljesen levett a lábamról. Éppen ezért egy picit tartottam is tőle, mert a Szerelem hirdetésre című regényével, véleményem szerint olyan magasra tette azt a bizonyos mércét, amit úgy gondoltam, nehéz lesz túlszárnyalni. Hát, őszinte leszek. Túlszárnyalni számomra nem sikerült. Azt hiszem nekem Kori története marad az örök kedvenc. Viszont sikerült hoznia közel ugyanazt a szintet, ami annyit tesz, hogy ezt a könyvét is imádtam az írónőnek. A humora egyszerűen utánozhatatlan. A dedikáción meg is lepődtem, mert nem tudtam eldönteni, hogy vajon mihez fog kelleni a zsepi. A sok nevetéstől fognak kijönni a könnyeim, vagy olyat fogok olvasni a történetben, ami szomorúsággal tölt el. Kíváncsian vágtam hát neki az olvasásnak. Sajnos egy olyan időszakomban tettem mindezt, amikor nagyon kevés időm volt, így a könyv elejével nagyon lassan haladtam. Volt, hogy napok maradtak ki olvasás nélkül. De ahogy haladtam előre a történetben, úgy lettem egyre kíváncsibb is. Végül a könyv második felét teljesen egyszuszra tettem magamévá hű micsoda megfogalmazás 😊. Imádnivaló történet, imádnivaló szereplőkkel. Aki a kezébe veszi a könyvet, ne számítson semmiféle világmegváltó történésre, az izgalomtól tövig rágott körmökre, vagy hasonló. Viszont számítson egy nagy adag barátságra, jó társaságra, kedves családtagokra azért itt akad egy kivétel, Lívia kemény öklének köszönhetően egy kis bunyóra, és sok-sok szerelemre és romantikára. Romantika rajongóknak kötelező olvasmány, de mindenki másnak is szívből ajánlom, mert belemerülni ebbe a történetbe olyan, mint megnézni egy Hollywood-i filmet 😊! Szórakoztató és kikapcsol. Ez az a könyv, melyet minden olvasó elégedetten, mosolyogva fog letenni az olvasása után. (amúgy jól belegondolva, totál el tudnám képzelni a filmvásznon is ezt a történetet

Néhány nagyon kedvenc idézetem a könyvből (ezért is szeretem J. K. Smith-t):


"– Éhes vagy? Hozok ebédet. – Ki tudok sétálni. Nincs semmi bajom – ült volna fel Lívia, de a férfi visszatolta. – Én viszont szeretnék kettesben enni veled. Szóval, mit kérsz? – Mindent. – Valamit hagyni kellene szerintem a többi vendégnek is. – Mármint mindenből kérek egy kicsit. Ötleteket gyűjtök – magyarázta Liv. – Szerintem meg kilókat, de már hozom is, utána majd elmagyarázod az ötletgyűjtést."

"– Ettől a fickótól szép gyerekeid lesznek, bogárka. Jó a csontozata, az izmai és a feneke. – Ezzel a kijelentéssel lépett be Nana a helyiségbe, hogy elfoglalja a megszokott helyét. – Jesszusom, nagyi! A te korodban nem mondhatsz ilyeneket! -feddte meg Szilvi vigyorogva. – Miért nem? Én már csak vegetáljak meg kössek, és legyek baromi udvarias, meg beszéljek arról, hogy idén jó lesz-e a kukoricatermés?"

"Látod? Még ettől is beindultam, pedig iszonyatosan hülyén röhögsz.."

"– Hogyhogy beugrottatok? – kérdezte Lívia. – Anyu felhívott, hogy befogadtál egy nyomi macskát. Eljöttem kárörvendeni"

Hoztam nektek egy rövid interjút is, J. K. Smith írónővel: 


Először is, szeretném megköszönni, hogy szakítottál rám a hétvégédből egy kis időt, és az adott válaszaidat is!  😉

1. Mi vitt rá arra, hogy az írói pályára lépj? Te is már gyerekkorod óta írsz, vagy később érő típus vagy?

Egy betegség miatt kezdtem el írni. Végtelenül megnyugtatott, hogy elbújhatok egy másik világban. 2016. novembere előtt egy sort sem vetettem papírra, és nem is gondoltam, hogy valaha is fogok.

2. Most a második megjelent könyved kapcsán beszélgetünk, ezért is a kérdés: Honnan jött az Ismert ismeretlen ötlete?

Egy részét megálmodtam, a többi pedig írás közben találtam ki. Bár a karaktereim elég önfejűek. 😃

3. Van itt valami, amit már nagyon régóta meg szerettem volna kérdezni. A magánéletedben/ hétköznapokon is megmutatkozik a humoros éned, ugyanúgy, mint a könyveidben?

A magánéletben is ilyesmi. Sokszor szarkasztikus vagyok, aki nem ismer, annak akár bántó is lehet. Előfordult már az is, hogy beképzeltnek titulált olyan személy, akivel évek múlva jóba lettünk. Lehet körülöttem egy védőgát, amit akaratlanul használok. De a lényegre visszatérve, igen, a humor lételemem még akkor is, ha a béka fenekénél is lentebb vagyok.

4. Milyen fogadtatásra számítottál az olvasóktól az Ismert ismeretlen kapcsán? Úgy értem, még a megjelenés előtt milyen gondolatok/érzések fogalmazódtak meg benned?

Mivel az Ismert ismeretlen nekem az eddigi kedvencem, és tudom, hogy folyamatosan fejlődünk, így reméltem, hogy az olvasók is pozitívan, vagy pozitívabban nyilatkoznak róla. A félelmem a több szálon futó események miatt volt. Ráadásul sokan állítják, hogy az E/1 sokkal közvetlenebb forma, míg én főleg E/3-ban írok, hogy több szemszögből láttathassam a történet alakulását.

5. Úgy tűnik nekem, hogy az olvasóid imádják a humorodat, s talán ez az egyik oka annak, hogy a könyveidet is ennyire szeretik. Gondolom a hamarosan megjelenő regényed is ebben a stílusban írtad. Az olvasóid továbbra is ezt a vonalat várhatják tőled, vagy gondolkoztál esetleg abban, hogy kipróbálsz valami mást? Valami keményebbet, humor nélkül?

A Káosz a köbön is humoros, de abba is beleszőttem fájdalmas témákat. Nem hiszem, hogy lesz humor nélküli könyvem. "Mosolyogj akkor is, ha sötét felhők tornyosulnak." Fogalmam sincs, ez az idézet létezik-e, vagy most pattant ki a fejemből, de a lényeg nem is ez, hanem az, hogyha minden esetben képes vagy alkalmazni a humort, győztél. 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Féktelen szerelem, részlet Kedves Olvasóm! Az elmúlt időszak meglehetősen zűrös és sűrű volt számomra, ezért nem történt blogfriss...